Brev:
Natflaske - 12 mdr.
9. juni 2011
Alder:
12 mdr.
Natflaske - 12 mdr.
Kære Helen
Det går rigtig fint med tvillingerne. De er lige startet i vuggestue - det tog 3 dage så var de kørt ind. Sidste gang jeg skrev til dig havde jeg lidt bekymringer omkring antal måltider i vuggestuen. Det viste sig at der (heldigvis) havde været lidt "dårlig" kommunikation. Da jeg besøgte vg var der kun store børn der var klar til at komme i børnehave, så mine spørgsmål til dagens forløb blev svaret på det grundlag og ikke hvad mine unger ville opleve. Så de får alle de mellemmåltider de skal og sover to lure indtil de er klar til een.
Aftensmaden er stadig en svær ting - de er svært glade for frugt og grønt i løbet af dagen men til aftensmaden går det bare i hårdknude. De vil kun spise selv, men kan jo ikke endnu mestre kunsten at beholde maden på skeen inden den rammer munden så der kommer ikke så meget mad indenbords. De er for trætte og specielt pigen sidder og knuger sin ske og spænder i hele kroppen. Engang i mellem ser det ud som om hun ikke får trukket vejret ordentligt og næsten besvimer, men der kommer som regel en lille portion mad ind i løbet af måltidet.
Pigen sover igennem på trods af det lille aftensmadindtag - drengen er stadig meget vågen i løbet af natten men det er blevet bedre. Vi har prøvet at give godnat grød lidt senere men oplever at de er for trætte til det - men ikke trætte nok til at lade sig fodre ;o)
De får stadig en flaske kl ca 19 inden de skal sove. Skal vi bibeholde den flaske indtil de selv siger fra eller skal den trappes ud eller hvordan? nu hvor de er blevet 1 år skal det så være mme der er i flasken eller almindelig mælk?
Med venlig hilsen
Spip