Natflaske - 12 mdr.

9. juni 2011

Alder:
12 mdr.

Natflaske - 12 mdr.

Kære Helen

Det går rigtig fint med tvillingerne. De er lige startet i vuggestue - det tog 3 dage så var de kørt ind. Sidste gang jeg skrev til dig havde jeg lidt bekymringer omkring antal måltider i vuggestuen. Det viste sig at der (heldigvis) havde været lidt "dårlig" kommunikation. Da jeg besøgte vg var der kun store børn der var klar til at komme i børnehave, så mine spørgsmål til dagens forløb blev svaret på det grundlag og ikke hvad mine unger ville opleve. Så de får alle de mellemmåltider de skal og sover to lure indtil de er klar til een.

Aftensmaden er stadig en svær ting - de er svært glade for frugt og grønt i løbet af dagen men til aftensmaden går det bare i hårdknude. De vil kun spise selv, men kan jo ikke endnu mestre kunsten at beholde maden på skeen inden den rammer munden så der ...

Annonce

... kommer ikke så meget mad indenbords. De er for trætte og specielt pigen sidder og knuger sin ske og spænder i hele kroppen. Engang i mellem ser det ud som om hun ikke får trukket vejret ordentligt og næsten besvimer, men der kommer som regel en lille portion mad ind i løbet af måltidet.
Pigen sover igennem på trods af det lille aftensmadindtag - drengen er stadig meget vågen i løbet af natten men det er blevet bedre. Vi har prøvet at give godnat grød lidt senere men oplever at de er for trætte til det - men ikke trætte nok til at lade sig fodre ;o)

De får stadig en flaske kl ca 19 inden de skal sove. Skal vi bibeholde den flaske indtil de selv siger fra eller skal den trappes ud eller hvordan? nu hvor de er blevet 1 år skal det så være mme der er i flasken eller almindelig mælk?

Med venlig hilsen
Spip

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Gogsig barfodssko - De første og eneste sko dit barn behøver

Har du nogensinde tænkt over, at næsten alle børn bliver født platfodet? De fleste børn lærer faktisk bedst at gå, når de går på bare fødder.

Den bedste måde at styrke deres svang, sener og muskler i foden er gennem denne naturlige tilgang.
Det var bland andet den indsigt, der ...

Læs mere her

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

Putning - 11 mdr.

Hej Helen, Jeg skriver igen, fordi min søn snart bliver 1 år gammel og skal...

1 år, mad og sove egen seng

Hej Helen, Lige lidt info om vores dreng. Han er en etårig, lattermild,...

19. april 2024 | Opdragelse | 12 mdr.

Temperament 12 mdr.

Kære Helen Vores søn på lidt over 1 år er gennem den sidste måned blevet...

30. marts 2024 | Amning | 14 mdr.

Ammestop nu

Kære Helen Jeg har en datter på knap 14 måneder, som stadig er meget...

Annonce

Viden om børn:

Lus hos børn

Rigtig mange familier oplever, at deres børn kommer hjem med lus, og det bedste du kan gøre er at kæmme dit barn. Kæmning gør du bedst således:

1. Først vasker du barnets hår almindeligt. Helt våde lus sidder stille, men hvis lusene er tørre eller kun let fugtige, så bevæger de sig rundt. Våde lus er derfor lettere at få fat i. Sæt barnet på en stol foran dig, så du sikrer dig en god arbejdsstilling. Det tager tid at kæmme hår.

2. Så kommer du en god portion balsam...

Læs mere i Babylex

Babyalarm

Babyalarmer kan give et fingerpej om at det lille barn sover godt eller er ved at vågne, men babyalarmer kan ikke bruges som babysitter og når man bruger en babyalram skal man altid tjekke sit barn ved selv at se på det.

Der er stor forskel på kvaliteten af de alarmer, der er på markedet og priserne svinger fra få hundrede kroner til langt over 1000kr.

De trådløse og batterikrævende alarmer er de mest populære i Danmark, fordi danske børn ofte sover udenfor. Vælger...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Læs mere om Helens bog om amning og flaske, hjæper dig med at få et mæt og tilfreds barn.

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

... mange tak for dit sidste svar vedrørende vores problemer med skemaden. Vi er kommet godt videre, bl.a også inspireret af dit dejligt detaljerede svar, og Ingrid spiser nu som bliver hun betalt for det.

Kh Karen (og Ingrid)